prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com
  • Vaša IP adresa: 18.226.187.199
Izrada web stranica i aplikacija

Kako se uspješno oglašavati na Facebooku

  • POSLuH hosting
  • 18.03.2014.

 

Uspješna reklamna kampanja na Facebooku podrazumijeva korištenje mnoštva različitih alata i tehnika. Kreiranje pamtljive kampanje na Facebooku zahtijeva i dobro razumijevanje te platforme i okružja koje ona stavlja na raspolaganje.

U ovom članku dajemo Vam nekoliko savjeta koji bi Vam trebali pomoći da Vaša iduća kampanja na Facebooku bude učinkovita.


1) ŠTO JE ZABAVNO MLADIMA

Prva stvar koju svaki oglašivač mora znati o Facebooku je njegova psihologija. Cijeli Facebook svijet vrti se oko riječi „zabava“. To je možda obična riječ, ali razumijeti što je zabavno današnjoj mladeži ključ je stvaranja kampanje koja će ostaviti traga na Facebooku. „Zabava“ se može definirati kao mnogo toga – iznenađenje, postignuće, pobjeda, trijumf, interakcija, senzacija.

Jednostavno rečeno, Facebook je društvena mreža „za igranje“. Zbog toga su sve kampanje koje uključuju zabavnu interakciju i suradnju korisnika radi postizanja određenog cilja automatski hit na Facebooku. Primjerice, Nike je 2010. godine lansirao Nike+ GPS aplikaciju za trkače. Nike je time preobrazio dosadno i naporno solo vježbanje u nešto uzbudljivo i društveno. Nike+ GPS aplikacija automatski je bilježila pretrčanu udaljenost i omogućila je korisnicima da ju dijele (shareaju) sa svojim prijateljima diljem svijeta. Prijatelji su mogli jedni druge izazivati na brže trčanje, natjecanje u pretrčanim udaljenostima i postizanje ciljeva koje bi inače bili prelijeni ostvariti. Kampanja je pokrenula ljude diljem svijeta (u Nike tenisicama). Misija je uspjela.


2) BUDITE OSOBNI

Budući da je Facebook online društvena platforma, morate kreirati vrlo osobne kampanje kako biste prodrijeli u glave ljudi. Nemojte se bojati svojim kupcima pokazati mekšu stranu svoga brenda. Korisnici Facebooka nisu tu da kupuju od bogate tvrtke ili brenda, oni su na Facebooku da se povezuju s ljudima i pronađu nekoga sa sličnim interesima.

Ključno je biti aktivan. Sudjelujte u razgovorima. Samo 95 posto tvrtki odgovara na povratne informacije koje preko Facebooka dobivaju od svojih kupaca. Budite među tih preostalih pet posto i pokažite svojim kupcima da doista dijelite njihove interese, jer Facebook približuje ljude i približuje Vaše kupce.

Američka osiguravajuća kuća Dovera, koja se bavi zdravstvenim osiguranjem, lansirala je aplikaciju pod nazivom „Moja krvna grupa“ kako bi kreirala bazu podataka donora krvi koji se odmah mogu kontaktirati. Na temelju svoje krvne grupe, korisnici su se mogli pridružiti jednoj od osam zajednica i komunicirati s ostalim članovima. Dovera je na taj način došla do 10.000 darivatelja krvi u samo sedam dana, a uz pomoć Crvenog križa to je pomoglo mnogim pacijentima.


3) DAJTE KONTROLU KORISNICIMA


Vaši kupci će se uistinu osjećati posebnima ako im date kontrolu i neovisnost. Što više budu shvaćali da im omogućujete da sami mogu doprinijeti nekom dobrom cilju, to će više sudjelovati u Vašoj kampanji. Nemojte podcjenjivati želju ljudi da čine dobro. Ljudskost nije umrla, samo joj treba dati priliku, a upravo Vaša kampanja može biti dobar katalizator za to.

Primjerice, Intel je lansirao aplikaciju na Facebooku kroz koju su korisnici mogli povezivati svoja vlastita računala i kreirati virtualno super-računalo koje su u svojim istraživanjima koristili znanstvenici i istraživači diljem svijeta. Suradnja nema ograničenja u digitalnom svijetu jer su svi povezani.


4) PRAVO VRIJEME I PRAVO MJESTO

Vodite računa da je nužno imati objave u „pravo vrijeme“. Morate razumijeti ponašanje svojih kupaca i doznati kada će najvjerojatnije biti aktivni na Facebooku. Jedno istraživanje na ovu temu pokazalo je da prosječna objava dopre do samo 7% prijatelja u jednom danu.

Kada se natječete s objavama 600 i više prijatelja Vaših kupaca na njihovom News Feedu, timing objave je ono što može napraviti razliku. Također, planirajte koliko učestalo ćete objavljivati podsjetnike o svojoj kampanji koje Vaši kupci mogu vidjeti. Previše objava može im biti gnjavaža, a ako ih je premalo kupci mogu zaboraviti na Vas gledajući ostale sadržaje na Facebooku s kojima su bombardirani.


5) SLIKA VRIJEDI...

Vjerojatno sami možete dopuniti ovu izreku, zar ne? Dodavanje velikih, uočljivih slika svojim objavama Vaše postove čini vedrijima i privlačnijima.

Facebookovo istraživanje pokazalo je da albumi sa fotografijama, slikama i video spotovima povećavaju angažman korisnika za više od 100 posto u odnosu na sadržaje bez vizualnih dodataka. Sigurno biste prije „lajkali“ ili dijeliti status „Još malo pa je vikend“, ako uz njega ugledate sliku štenaca koji skaču od uzbuđenja!


6) ŠIRITE SE KAO VIRUS


Facebook kampanje koje motiviraju korisnika da dijele sadržaje najuspješnije su jer tada kupci postaju zagovornici Vašeg brenda, a ljudi najviše vjeruju mišljenju svojih prijatelja. Pri kreiranju koncepata i ideja za marketinške kampanje na Facebooku uvijek imajte na umu faktor „viralnosti“. Stavite se u poziciju kupaca ili testirajte kampanju na skupini pojedinaca koja je slična Vašoj ciljanoj publici. Da li biste Vi to podijelili s prijateljem? Da li bi ono to postali na nečijem zidu? Zašto?

Međutim, imajte na umu da sam koncept nije dovoljan da bi kampanja postala viralna. Morate se više potruditi. Facebook Vam dopušta kupnju promidžbenog prostora i sponzoriranih priča u News Feedu Vaših kupaca. Video spotovi kao što je PSY-ev „Gangam Style“ nisu postali viralni samo zato što su ih ljudi dijelili. Postali su viralni i zato što su određene osobe uložile nešto novaca kako bi se više pojavljivali na društvenim mrežama, nego što bi to inače bilo.


I ZA KRAJ...

Konačno, morate shvatiti da je Facebook drukčiji medij od konvencionalnog oglašavanja, jer daje prostora za interaktivnost, suradnju i zabavu.

Za uspješnu Facebook marketinšku kampanju, mora postojati protok energije između Vas i Vaših kupaca. Nemojte upasti u uobičajene zamke. Ostanite povezani sa svojim kupcima i doznajte što misle o Vašem brendu. Angažirajte kupce pokazujući im da im vjerujete, dajte im kontrolu i otvorite im se.

Nakon što shvatite kako Vaši kupci djeluju, lakše ćete naći pravo vrijeme za objave prema vremenu aktivnosti svojih kupaca te ćete sve više potencijalnih kupaca pretvarati u prave kupce!