Nije tajna da je e-mail marketing postao jedan od najčešćih oblika internetskog oglašavanja i jedan od najboljih načina da širite riječ o svom brendu te o svojim proizvodima ili uslugama. Kada korisnik e-maila ugleda Vaš proizvod ili uslugu u poruci koju je primio i pomisli da je Vaša ponuda stvarno dobra, doista je moguće da će kliknuti na link u mailu i izvršiti narudžbu na Vašoj web stranici, bez potrebe da razmisli i usporedi Vašu ponudu s onima Vaših konkurenata ili da se zapita zašto ste uopće poslali ponudu na njegovu adresu, kada nikada ranije za Vas nije čuo niti se prijavio za primanje Vaših ponuda.
Kako želite najbolje za Vaše poslovanje i želite da za Vaše proizvode ili usluge dozna što je više ljudi moguće, potpuno je ljudski reagirati impulzivno i slati mailove na sve email adrese do kojih možete doći, bilo da ste od nekog kupili mailing listu ili ste ju dobili od prijatelja ili ste ju našli na internetu. Kod takvog ponašanja, međutim, postoji jedan mali problem, a to je da je riječ o nezakonitom postupanju i da bi se ono trebalo izbjegavati, kako zbog korisnika koji Vaš e-mail nisu zatražili i koje ćete često iživcirati zatrpavanjem njihovih mail sandučića svojim ponudama, tako i zbog Vas samih, jer ne želite svoj brend ili sebe dovesti na loš glas, a loš glas se brzo širi.
Poanta je sljedeća: promidžbene poruke i ponude možete slati samo na e-mail adrese korisnika koji su sami izričito to od Vas zatražili, bez da ste ih Vi kontaktirali s upitom žele li takvu ponudu. Kako biste bili sigurni da se na Vašoj mailing listi ne nalaze emailovi osoba koje ne žele primati Vaše ponude, sjetite se da ne smijete koristiti:
Drugim riječima, ne smijete činiti ništa izvan toga da netko u odgovarajući obrazac na Vašim web stranicama sam upiše svoju email adresu i pošalje Vam ju izričito dajući pristanak da mu šaljete newslettere, ponude i slično. Kako biste bili sigurni da ta osoba doista od Vas želi primati takve emailove, opredijelite se za takozvani „dvostruki pristanak“. Razlog zbog kojeg samo jedan pristanak nije uvijek dovoljan je taj što ne možete biti sigurni da je u obrazac email adresu upisao pravi vlasnik te adrese.
Postupak dvostrukog pristanka može se opisati ovako:
Kod e-mail marketinga svakako vodite računa o tome da postupate na način opisan u ovom članku, jer pružatelji web hosting usluga, ako dobiju prijavu za spam, moraju poduzeti neke korake prema Vama, kako bi sami postupili u skladu s važećim propisima, a to uključuje suspendiranje Vašeg web hosting paketa, email računa i slično.
Ako niste sigurni koje poruke se mogu smatrati spamom ili imate bilo kakvo pitanje o email marketingu, slobodno nas kontaktirajte!