Gerilski marketing (eng. guerrilla marketing, poznat i kao gerila-marketing) je marketinška strategija koja neobičnim metodama oglašavanja te minimalnim ulaganjem nastoji ostvariti maksimalan učinak.
Gerila marketing namijenjen je malim i srednjim tvrtkama te je odlično rješenje za oglašavanje uz minimalno ulaganje, dok velike tvrtke često primjenjuju kombinaciju gerila marketinga i tradicionalnog pristupa. Njima budžeti nisu problem i uvijek će uložiti (prvenstveno kako bi podsjećali na svoj brend) u oglase na billboardima, display sustavima, TV-u, itd.
Gerilske marketinške kampanje umjesto oslanjanja na proračune, koriste se faktorom iznenađenja i taktičke fleksibilnosti, teže visokoj učinkovitosti, a potrošači su ciljani na neočekivanim mjestima.
Gerilski marketing uključuje tri glavna elementa:
Gerilska marketinška kampanja mora biti originalna i specifična da bi bila primijećena. Karakteristike uspješne gerilske kampanje su kreativnost i privlačenje pozornosti, dostupnost i fleksibilnost te komunikacija i mobilnost.
Simpatičan je primjer bio vlasnik jedne knjižare, pored koje su se odmah nalazile druge dvije (konkurentske) knjižare. Konkurenti su izvjesili ogromne plakate s natpisom "Akcija 50%", a naš se gerilac, znajući da bi ga toliko spuštanje cijena otjeralo u propast, zgodno dosjetio i na svoju knjižaru iznad vrata napisao još veći plakat s natpisom "Glavni ulaz" - i mušterije su pohrlile k njemu!
Cilj oglašivača je da tim kratkotrajnim oglasima generira buku, odnosno potakne potrošače da sami prenose informacije o događaju ili usluzi.
Primjer hrvatskog gerila marketinga je kampanja koju je organizirao Kraš sa svojom čokoladicom i albumom Životinjsko carstvo.
Za sve one koji ne znaju, Kraš je kreirao Facebook aplikaciju pomoću koje su korisnici između sebe razmjenjivali virtualne sličice životinjskog carstva. Prvih 10 korisnika koji su sakupili sve sličice svaki mjesec Kraš je nagradio poklon paketom. Ne samo da su korisnici instalirali aplikaciju već su aktivno pozivali svoje online prijatelje da se pridruže.
Kraš je time uspio pridobiti korisnike online (privući ih na svoju web i Facebook stranicu) te su mnogi korisnici samoinicijativno (što i je poanta gerilskog marketinga) odlučili kupiti album životinjskog carstva i sakupljati ih kao u stara dobra vremena, a samim time porasla je prodaja čokoladica.
Na kraju akcije, kada je interes korisnika malo splasnuo, Kraš je imao ogromnu zaradu na svom bankovnom računu, ali i 150.000 korisnika na svojoj Facebook stranici.
U nastavku Vam donosimo par poveznica na kojima možete vidjeti nevjerojatno dobre gerila marketing ideje. Zasigurno će Vas impresionirati, a možda Vam daju i neke dobre ideje:
80 odličnih gerila marketing ideja
20+ gerila marketing primjera
10 primjera gerila marketing kampanja