Registracija domene, odnosno koju domenu izabrati jedna je od prvih i najvažnijih odluka koju morate donijeti pri izradi nove web stranice. Vaš izbor domene utjecat će na uspjeh web stranice gotovo u svakom pogledu, uključujući optimizaciju stranice za tražilice (SEO) i marketing na društvenim mrežama (SMM).
Prva dvojba s kojom ćete se susresti pri registraciji domene je da li registrirati domenu koja sadrži ključne riječi koje su bitne za vašu web stranicu ili pokušati s registracijom domene koja je manje generička i može postati brend.
REGISTRACIJA DOMENE KOJA SADRŽI KLJUČNE RIJEČI
Registracija domene koja sadrži ključne riječi godinama je bila modus operandi stručnjaka za SEO. Često su pokušavali registrirati domene koje su sadržavale točan slijed ključnih riječi glede kojih su optimizirali stranicu (EMD ili exact match domains), kako bi povećali klikovni postotak (CTR) i pokušali više pozicionirati web stranicu na Googleu, Yahoo i drugim internetskim tražilicama.
Primjerice, ako su željeli da web stranica ostvari višu poziciju na Googleu za ključne riječi „najbolji web hosting“, kupovali su domene poput najboljiwebhosting.hr. Takve domene imale su svoje prednosti: prisutnost slijeda ključnih riječi u domeni koji je istovjetan onome koji su korisnici upisali u tražilicu samo po sebi značilo je viši ranking u popisu rezultata pretraživanja, a ključne riječi u domeni poticale su druge webmastere da stave isti slijed ključnih riječi u anchor text prilikom povezivanja s tom web stranicom.
Međutim, davanje prednosti takvim domenama uzrokovalo je probleme jer su se nerijetko visoko u popisu rezultata pretraživanja našle domene koje su vodile na web stranice vrlo loše kvalitete – web stranice čiji je sadržaj bio oskudan, dupliciran ili nerelevantan. Zbog toga je Google u rujnu 2012. godine počeo primjenjivati nove smjernice pri rangiranju stranica koje su bile usmjerene ka rušenju pozicije opisanih web stranica. Odmah nakon Googleovog poteza ranking mnogih domena s ključnim riječima oštro je pao. Također, mnogi stručnjaci za SEO smatraju da će domene koje sadrže ključne riječi nositi sve manje prednosti u budućnosti.
To ne znači da biste trebali u potpunosti izbjegavati ili napustiti domene s ključnim riječima, ali ključne riječi svakako ne bi trebale biti prvenstveni čimbenik koji biste uzeli u obzir pri odabiru domene. Ako odaberete koristiti domenu s točnim slijedom ključnih riječi pobrinite se da Vaše web stranice imaju jedinstveni, visokvalitetan i korisnicima relevantan sadržaj i neće biti problema.
REGISTRACIJA DOMENE S KLJUČNIM RIJEČIMA I KLIKOVNI POSTOTAK (CTR)
Registracija domene koja sadrži vrhunske (premium) ključne riječi, kao npr. webhosting.com, u nekim slučajevima može doprinijeti povećanju klikova na oglase. Jedna studija je pokazala da su oglasi u kojima je navedena domena s ključnim riječima istovjetnim imenu proizvoda polučili više nego dvostruko veći broj klikova nego oglasi u kojima je navedena domena sadržavala brend. Najveći problem registracije domena s vrhunskim ključnim riječima leži u tome što je većina takvih domena već registrirana i, ako se uopće mogu kupiti, prodaju se po cijenama koje ih čine neisplativima. Također je važno napomenuti da .com domena koja sadrži takve ključne riječi vrijedi znatno više nego .info domena.
REGISTRACIJA DOMENE KOJA MOŽE POSTATI BREND
Registracija domene koja sadrži ključne riječi donosi neke prednosti, međutim, važnije je registrirati domenu koja može prerasti u brend, a to svakako ne može biti generička domena.
Brend je izuzetno važan čimbenik u marketingu i prodaji, a naziv domene temelj je izgradnje internetskog brenda. Vodite računa o tome da će vas vaši korisnici naći i zapamtiti pomoću domene. Na jednak način širit će glas o vama svojim poznanicima i identificirati će vašu tvrtku na internetu. I na društvenim mrežama i na tražilicima, domena je prvenstveni način na koji korisnici identificiraju kome pripada poveznica i na čije stranice će ih odvesti
Iako neki stručnjaci za SEO smatraju da su za SEO bitne samo ključne riječi i poveznice, u stvarnosti Google cijeni brendove. Prvi korak ka izgradnji brenda je odabir domene koja može predstavljati brend.
SAVJETI PRI ODABIRU I REGISTRACIJI DOMENE
Kako bismo vam što više olakšali registraciju domene, u nastavku navodimo nekoliko savjeta koje biste trebali uzeti u obzir pri odabiru domene – brenda na internetu.
Odaberite com domenu ili hr domenu ako je vaše poslovanje primarno vezano uz Hrvatsku. U većini slučajeva .com domena je najbolji izbor, jer predstavlja standard i uobičajena je. Većina korisnika očekuje da domena web stranice završava s .com, a 75% svih web stranica ima .com nastavak. Međutim, ako je vaše poslovanje ili web stranica prvenstveno orijentirana na Hrvatsku, .hr domena može se pokazati puno vrijednijom, jer Googleu sugerira da je vaša stranica namijenjena hrvatskim korisnicima. Prednost .hr domena je i u tome što postoji veći izbor slobodnih domena, nego .com domena. Nedostatak hr domena je njihova relativna skupoća. U tom smislu skrećemo pozornost na to da je POSLuH ovlašteni registrar naplatnih hr domena, te da hr domene kod nas možete registrirati po najpovoljnijoj cijeni na tržištu.
Odaberite pamtljivu domenu. Domena, odnosno brend mora korisnicima biti lako pamtljiv. Na to kako vas ljudi percipiraju možete utjecati jedino ako vas se sjećaju.
Odaberite domenu koju je lako napisati. Vaša domena mora biti jednostavna za pisanje. Izbjegavajte stoga riječi koje ljudi obično pogrešno pišu i izbjegavajte namjerne pravopisne greške i crtice. Ako kupite domenu koja sadrži brojeve (npr. webhostingbroj1.hr), obavezno registrirajte i domenu u kojoj je broj napisan (npr. webhostingbrojjedan.hr).
Odaberite domenu koja dobro zvuči. Vaša domena mora biti takva da korisnici imaju dojam vjerodostojnosti i povjerenja. Izbjegavajte registrirati domene kao što je najboljihosting.com. Ako morate reći ljudima da ste najbolji, onda je vjerojatnije da to niste.
Odaberite kraću domenu. Naziv domene bi trebao biti kratak, najviše jednu do dvije riječi. Tisuću najpopularnijih web stranica prema Alexa.com u prosjeku imaju duljinu domene od 7 znakova.
Odaberite razlikovnu domenu. Jedan od marketinških ciljeva trebao bi biti izgraditi brend koji je distinktivan u odnosu na one vaših konkurenata. Za početak probajte izabrati jedinstvenu i razlikovnu domenu. Domene poput Google.com i Bing.com zvuče izuzetno razlikovno u usporedbi s domenama internetskatrazilica.com ili pretrazivanjeinterneta.com.
BRZA, JEDNOSTAVNA I POVOLJNA REGISTRACIJA DOMENE KOD POSLUHA
Registracija domene, odnosno njezin odabir može predstavljati veliki izazov. U mnogim slučajevima najočiglednije domene koje mogu poslužiti za brend već su registrirane i, ako se uopće prodaju, njihova je cijena astronomska. U smišljanju prave domene mogao bi vam pomoći rječnik – pregledavajući rječnik možete pronaći riječi koje vam inače ne bi pale na pamet. Amazon.com dobar je primjer domene koja sadrži postojeću riječ. Osim toga, možete probati smisliti novu riječ. Mnoge popularne stranice imaju naziv domene koji se temelji na novoj riječi ili riječima koje su bile nepoznate većini ljudi. Dobar primjer je Google.com. I konačno, možete koristiti kombinacije dvije ili više riječi za stvaranje jedne nove riječi kao što je Ebay.com ili Youtube.com.
Kada odaberete neko ime, provjerite na našoj tražilici domena je li domena slobodna, a ako ste zadovoljni s odabranom domenom i ona je slobodna za registraciju, registrirajte ju kod nas brzo, jednostavno i uz najpovoljnije cijene na hrvatskom tržištu. Dodatne popuste možete ostvariti uz neku od naših web hosting usluga na serverima u Hrvatskoj.