prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com
  • Vaša IP adresa: 18.97.9.169

Što je sve važno znati o newsletteru

  • POSLuH hosting
  • 27.10.2015.

Newsletter je jedan od najpopularnijih kanala direktnog marketinga koji omogućava komunikaciju s postojećim i potencijalnim klijentima.

Prema istraživanjima odaziv odnosno broj otvaranja poslanog e-maila uglavnom je oko 20% dok je broj klikova na sadržaj između 1-3%. Prema tome, približno jednak postotak klikova na prosječan oglas i newsletter članak dovoljno govori o činjenici da je slanje newslettera zapravo mali ili nikakav financijski trošak u odnosu na potencijalne rezultate koje možete ostvariti pravilnim definiranjem i planiranjem strategije za newsletter. U nastavku ćemo se osvrnuti upravo na neke od najčešćih pogrešaka kod planiranja, izrade i slanja newslettera.

Kontinuitet kod slanja newslettera ključan je okidač za povezivanje klijenta s vašim sadržajem i brandom. Kod redovitog newslettera psihološki utjecaj na primatelja je većinski pozitivan, a pošiljatelj mu daje dojam pristupačnosti i zbližavanja.

Kako redovito slanje newslettera ne bi bilo uzaludno, treba pripaziti na sve njegove elemente:

  • *Naslov
  • *Sadržaj
  • *Dizajn
  • *CTA (poziv na akciju)

Svakom e-mailu treba dati naslov koji privlači pažnju. Pri tome treba skromno odrediti naslov newslettera, kako ne bi izgledao poput labirinta koji se raspao po cijelom ekranu u e-mail klijentu. Važno je izbjegavati generičke naslove koji sadrže riječi poput; „novost, newsletter, objava, akcija, promocija, popust i sl.“, a preporuka je da naslov bude dužine do maksimalno 50 znakova (uključujući razmak).

Ako se pitate zašto izbjegavati riječi poput promocije, akcije ili popusta kad su to jedine riječi koje i koristite u svom newsletteru, postoji mogućnost da vaš newsletter pripada neželjenoj kategoriji. Razna istraživanja potvrđuju da je idealan omjer promotivnih newslettera u odnosu na korisne članke i novosti (koje nisu nužno vezane uz ponudu/poslovanje pošiljatelja) – 1/10. Naravno, to nije primjenjivo na svaki oblik poslovanja, ali ako svoje usluge pružate na daljinu ili online, to je poprilično dobra smjernica. Osim ako ste web trgovina bez content marketinga.

Kada se stavimo u poziciju primatelja newslettera, nakon što nas je netko dobrim naslovom pridobio da kliknemo na e-mail, a računajući na to da uglavnom imamo oko 5 sekundi da polu-koncentriranim pogledom projurimo kroz sadržaj e-maila, bitna je istaknutost važnih poglavlja sadržaja, pojedinih ključnih riječi i mogućnosti da sadržaj, ako je opsežan, u cijelosti pročitamo na web stranicama. Čitatelj najčešće odustaje ako prvim pogledom uoči ni malo ugodnih 6 do 7 paragrafa teksta bez slike ili neformatirani tekst koji je napisan bez obraćanja pažnje detalje ili dizajn. U obzir svakako treba uzeti posljednja istraživanja koja pokazuju daleko pozitivniji omjer otvaranja i klikova kampanje s mobilnih uređaja pa sažetiji i direktan sadržaj može pružiti puno bolje rezultate od promotivnog letka na dvije A4 stranice.

Kao kratki osvrt i zaključak na spomenute značajke, određeni kriteriji kojima možemo izdvojiti dobar promotivni e-mail od lošeg podijelili bi na 5 važnijih točaka;

  • 1. Kratko i direktno - kako u naslovu tako i u sadržaju e-maila – preporuka je 2-3 paragrafa.
  • 2. Poslati jasnu (vizualnu i sadržajnu) poruku – što primatelj dobiva i na koji način to može pozitivno utjecati na njega ili na njegove svakodnevne aktivnosti.
  • 3. Optimizirati e-mail za mobilne uređaje.
  • 4. Ovisno o djelatnosti- odrediti vrijeme slanja. Česta preporuka je ponedjeljak u 06:00h.
  • 5. „Call to action“ – eksplicitno na raspolaganje dati opcije koje korisniku kojeg zanima sadržaj daju mogućnost da učini dodatni korak u bilo kojem smislu (prodajnom, društvenom, edukativnom…) mogu unaprijediti vaše poslovanje i vaš brend.