Obzirom da je već prošla polovica godine, možemo analizirati trendove u web dizajnu u prvih šest mjeseci 2015. godine i donijeti neke zaključke – u kojem smjeru se kreće dizajn. Iako mnogi smatraju dizajn kao isključivo vizualnu komponentu, no istraživanja su pokazala kako se praćenje trendova psihološki odnosno podsvjesno odražava pozitivno na korisnika.
Velik broj revizija na popularnim web stranicama ove godine i krajem prošle godine bio je usmjeren na izbacivanje nepotrebnih ili manje važnih elemenata kako bi se naglasio bitan sadržaj – onaj koji prodaje. Tako je korisniku predstavljeno poprilično jednostavno sučelje koje se najčešće sastoji od veće (nego što je to uobičajeno) navigacije te pažljivo odabranih istaknutih pozicija koje traže akciju od korisnika, bilo da se radi o narudžbi, više informacija o nekoj usluzi ili ostvarivanju početnog kontakta.
Ove godine, web stranice koje kompletan sadržaj imaju na jednoj stranici, doživjele su vrhunac popularnosti. U ovom trenutku ne postoji ni naznaka da će ona biti manja u budućnosti. Inovativnim dizajnom i interaktivnim animacijama uz najjednostavniju akciju korisnika nastaju poprilično pozitivna i originalna iskustva. Opće je prihvaćeno da je posjetitelju takve web stranice pomicanje kotačića miša - koje vodi kroz unaprijed određen tok podataka i informacija – lakše od traženja dijela sadržaja klikovima miša. Naravno da takav tip web stranice nije moguće svugdje implementirati, pa se u većini koristi za blogove, projekte, osobne i neke korporativne stranice. Uglavnom je dobra ideja da se web stranica koja može opisati neki tok podataka ili priču kroz pomicanje prema dolje napravi u ovom stilu.
Kako bi se prilikom posjete web stranici ostvario socijalni kontakt i veza s posjetiteljem, početna stranica nerijetko sadržava slike visoke kvalitete s pažljivo odabranim detaljima i temom. Obzirom na sve veću dostupnost brzog pristupa Internetu, veličina fotografije odnosno sporije učitavanje slika postaje zanemarivo. Nije rijetko da tvrtka koja se bavi izradom web stranica ima zaposlenog profesionalnog fotografa koji kroz fotografiju može (za razliku od kupljenog materijala s online servisa) dati novu dimenziju konačnom rješenju, jedinstven i prepoznatljiv dizajn. Ovaj trend je u stalnom porastu pa će u budućnosti sve veći broj web stranica upotrebljavati ovakvu strategiju.
U posljednjih godinu dana odabir tipografije važan je aspekt svakog online projekta i mora odgovarati sadržaju koji neka web stranica predstavlja, a povećanjem veličine tipografije ističe se vizualni identitet i ostvaruje utjecaj na korisnikov redoslijed zapažanja sadržaja na web stranici. Opcija većeg teksta vizualno odvojenog od ostatka sadržaja popularnija je od klasičnog boldanja slova, a možemo reći da ovaj trend, povećanjem veličine teksta na web stranicama zapravo doslovno raste.
Responzivni ili prilagodljivi web dizajn (popularno: „RWD“) je rješenje kojim se izgled i sadržaj Vaše web stranice automatizmom prilagođava rezoluciji internetskog preglednika posjetitelja web stranice. Iako ovaj trend već postoji od prvih nacrta CSS3 i HTML5 standarda, ove godine postao je obaveza za sve na čije poslovanje utječe pozicija i vidljivost na internetskim tražilicama, ali i činjenica da istraživanja pokazuju kako je omjer između klikova i broja prikaza oglasa (CTR) na mobilnim uređajima veći nego što je to na desktop računalima, a predviđa se da će u budućnosti broj korisnika interneta preko mobilnih uređaja biti veći od korisnika desktop računala. Sve su to razlozi zašto je Google ranije ove godine predložio responzivni dizajn kao prioritet za bolje SEO rezultate, a kasnije i napravio izmjene u svom sustavu pretraživanja koje su rezultirale bolje pozicioniranim web stranicama vizualno prilagođenih za mobilne uređaje.
Svakako, ovo nisu jedini trendovi, niti nastali preko noći, međutim obzirom na dosadašnje iskustvo, vrlo je vjerojatno da će se neke stvari kroz godinu dana bitno promijeniti i krenuti u nekom drugom smjeru. Ove trendove prati i POSLuH i ne trebate brinuti o tome da li će budući projekt koji radimo za Vas biti u skladu s najnovijim tehnologijama i praksama kod tehničke ili vizualne izvedbe.